Khasiat Susu Kolostrum Terbaik

 On Saturday, December 29, 2018  

Mencari susu kolostrum berkhasiat terbaik untuk mengatasi masalah kesihatan anda? Cubalah Susu C2JOY yang sedang hangat dipasaran. Non-stop repeat sales dan feedback positif para pengguna Malaysia.

Kami pasti anda akan tersenyum melihat hasilnya!


Produk berasaskan 100% serbuk susu skim dan kolostrum serta formula TruCal D7.

Mengandungi 2.25% IgG (immunoglobulin) iaitu lebih kurang 337.5mg. Mempunyai sijil pengesahan daripada ICR (Institue Of Colostrum Research).
Susu Kolostrum C2Joy di ambil dalam tempoh 6 jam pertama selepas kelahiran anak untuk mendapatkan keupayaan kolostrum yang lebih tinggi. Flash-pasteurised pada suhu 72◦ selama 15 saat bagi membasmi segala kuman dan mircobs tetapi masih mengekalkan segala nutrisi dan bahan aktif.

Apa Itu Kolostrum Dan Khasiatnya

Kolostrum lembu (Bovine Colostrum) adalah kolostrum yang paling sama dengan kolostrum manusia serta 4x ganda lebih kaya faktor imunisasi.

Kolostrum mengandungi faktor imunisasi, pertumbuhan dan nutrisi penting yang sangat diperlukan oleh tubuh.

    NUTRISI PENTING & FUNGSI UTAMA: 

    Untuk Faktor Kekebalan Tubuh

    Immunoglobulins (IgG) merupakan kandungan terpenting dalam kolostrum berkhasiat membantu menghasilkan sistem imunisasi dan kekebalan tubuh;

    IgA : Membentuk pertahanan di air liur, darah serta sistem usus.
    IgD : Anti-virus.
    IgE : Anti-virus.
    IgM : Anti-bacteria.
    IgG : Melindungi Limpa dan darah serta meneutralkan toksin.

    Prolin Rich Polypeptide (PRP): Meningkat dan menstabilkan sistem imunisasi yang lemah atau tidak stabil

    Lactoferrin: Mengelakkan pembiakan bakteria. Laktoferin digunakan dalam rawatan penyakit seperti kanser, HIV, herpes (penyakit kelamin), kelesuan kronik, candidiasis dan jangkitan lain.

    Cytokine: Merangsang hormon, anti-stress, Antivirus dan antitumor.

    Lymphokines: Pemangkin kepada tindak balas imunisasi.

    Oligosaccharides: Mengikat bakteria patogen dan menyekat serangannya, menghalang kemasukan Salmonella, Cryptosporidium dan Clostridia dalam sistem usus.

    Lysozyme: Membunuh bakteria dan virus.

    Lactalbumins: Aktif melawan pelbagai bentuk barah (kanser) dan virus, meningkatkan tahap serotonin serta mengurangkan paras cartisol (stabilkan emosi).

    Untuk Faktor Pertumbuhan

    Epithelial Growth Factor (EGF): Memangkinkan pertumbuhan kulit, melindungi dan membaiki tisu dan sel kulit.

    Insulin like growth factors 1 and 2 (IgF1 and IgF-2): Memangkinkan pembaikan dan pertumbuhan DNA dan RNA, serta Awet Muda.

    Transforming Growth Factors A and B (TGF A and B): Merangsang sel-sel pembiakan dalam tisu perantara dan membantu dalam pembentukan sumsum tulang dan tulang rawan.

    Platelet Derived Growth Factor (PDGF): Membantu pembahagian sel dalam tisu penghubung, otot dan fibroblas serta regenerasi.

    Fibroblast Growth Factor (FGF): Bermanfaat untuk mempercepatkan penyembuhan luka dan memperbaiki tisu badan.

    Human Growth Factor (HGH): Khasiat semulajadi dalam mengatur pertumbuhan dan mengurangi tanda penuaan, awet muda.

    Vitamin and Mineral

    Terdapat jumlah vitamin seperti Vitamin C, E dan A yang banyak dalam kolostrum untuk anti-oksidan (anti-penuan).

    Aminoacids: Diperlukan untuk pertumbuhan dan perkembangan bayi yang baru lahir.

    KHASIAT DAN KUASA PENYEMBUHAN KOLOSTRUM

    Colostrum adalah "Keajaiban Penyembuhan Semula Jadi", menurut pakar perubatan terkemuka Donald Henderson, M.D. 
    Kajian perubatan beliau menunjukkan bahawa kolostrum mungkin merupakan satu suplemen yang dapat membantu semua orang yang menderita penyakit kronik. Dan, ia adalah suplemen pencegahan yang paling penting yang boleh anda akan perolehi.

    Kenapa Orang Dewasa Amat Perlukan Kolostrum?


    Semakin kita meningkat dewasa, penghasilan faktor imun dan pertumbuhan yang membantu badan kita melawan penyakit dan menyembuhkan tisu badan yang rosak semakin berkurangan.

    Di samping itu, udara yang kita bernafas, makanan yang kita makan serta alam sekitar yang kita hidup juga salah satu punca nutrisi penting akan sentiasa hilang.

    Kolostrum adalah satu-satunya sumber semulajadi komponen peningkatan talian hayat (faktor kekebalan dan faktor pertumbuhan).

    Penyelidikan telah menunjukkan bahawa kolostrum mempunyai keupayaan untuk membunuh bakteria dan virus penceroboh, merangsang pembaikan tisu (terutamanya lapisan usus), merangsang penggunaan lemak untuk bahan bakar serta mengoptimumkan pembiakan selular (anti-penuaan).

    Kolostrum adalah kompenan yang sempurna. Berkemungkinan, tiada bahan lain yang mampu memberikan semua manfaat sehebat ini.

    Kolostrum juga mengandung faktor pertumbuhan yang baik untuk pertumbuhan dan perkembangan anak-anak, menjaga stamina orang dewasa maupun orang yang sudah lanjut usia.

    Tetapi apa yang istimewa, kini Anda tidak perlu lagi beli produk Kolostrum dan Kalsium terbaik secara berasingan dengan harga yang lebih mahal!!!
    Khasiat Susu Kolostrum Terbaik 4.5 5 BIZZVIRAL Saturday, December 29, 2018 Mencari susu kolostrum berkhasiat terbaik untuk mengatasi masalah kesihatan anda? Cubalah Susu C2JOY yang sedang hangat dipasaran. Non-stop repeat sales dan feedback positif para pengguna Malaysia. Mencari susu kolostrum berkhasiat terbaik untuk mengatasi masalah kesihatan anda? Cubalah Susu C2JOY yang sedang hangat dipasaran. Non-stop...



    SILA KLIK GAMBAR UNTUK TEMPAHAN ATAU MAKLUMAT LANJUT!

    Featured Post

    Colever: Khasiat Susu Kolostrum Booster

    Selepas Susu C2joy yang kekal mendapat sambutan hangat hingga sekarang, satu lagi produk berasaskan SUSU KOLOSTRUM  keluaran Syarikat TDC y...

    Back to top